Heart of Hope❤❤

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Sminktips + uppdatering!

Av Oliver❤ - 12 september 2013 21:52

Det är dags för lite sminktips! Här kommer lite kort:


Mascara. Mascara är en sak som man borstar på ögonfransarna för att det ska se längre ut, få finare eller ,mörkare färg och för att de ska se fylligare ut. Det är oftast det vanligaste man "finish the look" med, alltså avslutar sminkningen med. 

Tips: När du använder mascaran, är mitt tips att du drar borsten ändå inifrån fransroten, för en intensivare och mer nogrann look!

 


Ögonskugga. Ögonskugga är som ett "färgat puder" som man lägger på ögonlocket. Kan användas för många anledningar, till exempel att framhäva sin ögonfär, skapa intensivare färger eller skugga med. 

Tips: När man bara lägger fram skuggan sådär ser det kanske lite "för mycket" ut, speciellt för er som använder i hörnen av ögonlocket. Mitt tips är är lägga skuggan i det yttre hörnen av ögonlocket, och därmed "borsta" med en smink-borste inifrån och ut till skuggans slut, för att skapa mindre intensivitet och mer naturellt.

 


Rouge. Rouge är ett "färgat puder" för att skapa röda kinder, som om man blir generad. Det kan antingen se jättefint ut, eller bara helt osnyggt.

Tips: Välj inte en jättemörk röd färg som är betydligt starkare än din hudton! Det ser bara ut som att du är otroligt solbränd eller ha ramlat i ketchup. Och istället för att le mycket och lägga rougen på kinden direkt, försök att se normal ut och lägga rougen ovanpå kindbenen! Isåfall försvinner inte det söta när du slutar le :*

 


Det var i stort sett allt jag hade just nu på hjärtat! Kommer återkomma med mer, om ni vill! Har otroligt svårt att förklara tipsen, men om ni inte förstår, är ni mer än välkomna att fråga :) Isåfall kanske jag kan lägga upp en video där jag visar!


--

Uppdatering: Har inte haft så jätteork att blogga, lider nämligen av höst-depression. Mår ganska ostabilt och febrigt och skit under denna höstperiod, och mina vänner är inte direkt största hjälpen just nu :( Men jag ska klara det! Och ni med!


Stay strong! <3

 


#smink #uppdatering #makeup #make #up #fuckmylife #whoneedsfriends #cute #tips #sminktips #makeuptips #mascara #ögonskugga #höst #skit #love 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oliver❤ - 13 september 2013 16:34

Många gillar att läsa böcker, men vet inte hur man ska göra för att få humöret och omgivningen mysig... Här kommer instruktioner som fungerar för mig!   Steg 1. Välja en bra bok! Att hitta bra och intressanta böcker är lite svårt från person till...

Av Oliver❤ - 13 september 2013 16:34

Många gillar att läsa böcker, men vet inte hur man ska göra för att få humöret och omgivningen mysig... Här kommer instruktioner som fungerar för mig!   Steg 1. Välja en bra bok! Att hitta bra och intressanta böcker är lite svårt från person till...

Av Oliver❤ - 8 september 2013 18:19

Hej igen! Har haft en trevlig dag idag! Och dagen blev ännu bättre när jag läste en yaoi fanfiction som skrivits från min idé! Här har ni en länk om ni vill läsa den: yaoi-fanfictions.bloggplatsen.se/2013/09/07/10161707-viewfinder-fanfic-gar-utan-att...

Av Oliver❤ - 7 september 2013 15:15

Hejsaaaaaaan! :3 Ska nog börja kolla på Attack on Titan! Alla verkar typ tycka att den är jättebra .___. Och den är ganska ny också! Vet inte så mycket om den, men återkommer när jag sett några avsnitt! x3   Sedan ska jag även börja se på Free!...

Av Oliver❤ - 4 september 2013 21:46

Hello, mitt namn är Frida, men ni kan kalla mig Envy! C: Jag är en 13-årig tjej som gillar mode, spel och manga! Igentligen gillar jag många saker, som Harry Potter, kpop, YOHIO, böcker... Osv! Jag är lite av en fahionista ^^ Stil för mig är lite oli...

About me ♥


Jag är Oliver, och jag är lite av en krånglig person :3 Var beredd på dubbel-trubbel! C:

Ask awaaaay!♥

9 besvarade frågor

Calendar♥

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013
>>>

Kategorier

Besöksstatistik

:3

x3

Cursor

Lucky Charms Rainbow

Pictures!♥♥♥

 

 

Färgglada Macarones!♥♥♥
Strawberry Shortcake!!♥♥♥
 

Ovido - Quiz & Flashcards